fredag 7. februar 2014

Sprekker hele tiden


2014 var året da jeg skulle spise sunt. Droppe alt (det meste) av fristelser som godteri, bakverk og kaker. Jeg skulle spise sunt hele tiden. Ikke tenke på det deilige sukkeret som fikk blodet til å boble. 

Det startet så bra. Første dag gikk og andre dag kom, og jeg spiste epler og nøtter til mellommåltid og takket fint nei til de deilige kakene som dukket opp på jobben. Den tredje dagen var der, og før jeg visste ordet av det, var et sukkertøy som en kollega tilbød, godt i magen. Det neste jeg satt med var en stor og deilig kanelbolle på den lokale kafèen, selvfølgelig med en ubeskrivelig god kaffe latte til. 


Neste dag skulle jeg være flink igjen. En appelsin ble lagt fint til rette på kontorpulten for å minne meg på nettopp dette. Det sunne alternativet. Appelsinen ble spist, utrolig god var den også. En yoghurt, uten sukker, ble mellommåltidet. Stolt. Til middag ble det laks, med masse grønnsaker til. Stolt igjen.

Så kom kvelden. Jeg titter i skapet. Lyst på noe. Ser bort på bordet med kiwi, epler og bananer. Tilbake til skapet. Sjokoladen lyser mot meg. Jeg snur meg og ser på grønnsakene igjen, også opp mot skapet. Frem og tilbake. Plutselig har jeg sjokoladen i hånden, og like fort er den i munnen min og jeg suger til meg den deilige smaken. Den smelter på tungen! Mens jeg smiler tenker jeg at sjokoladen trengte å veie opp for alt det sunne jeg hadde spist denne dagen, samtidig trøstet jeg meg med at sjokoladen var mørk.

Jeg er svak. Det er fristelser overalt, og jeg klarer ikke motstå. Siden jeg er så fink til å spise sunt , nyter jeg også fristelsene som er rundt meg. Jeg sprekker ikke bare av og til, jeg sprekker nesten hele tiden. Med god samvittighet ;-)

God helg!


Bildet er lånt fra nrk.no


/Stjerne



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar