søndag 9. februar 2014

Morsdag

Jeg forventer ingenting til morsdagen. Nei, det er ikke helt sant. Jeg forventer et par ting, jeg skal være såpass ærlig. Jeg forventer å kunne sove så lenge jeg vil, kanskje en liten kopp kaffe på senga og en liten blomsterbukett på bordet. Kanskje er jeg så heldig at Mannen også lager middag. Et par barnetegninger hadde vært hyggelig. Men noe mer forventer jeg faktisk ikke, helt sant.



Jeg var på fylla på fredag. Det var rett og slett fysisk umulig å stå opp tidlig på lørdagsmorgen. Så da søndagen kom skjønte jeg såpass at det var min tur til å stå opp tidlig, morsdag eller ei. Så et par ønsker brast allerede før klokken syv på morgenen. Men greit nok, det kommer fler sjanser i løpet av dagen tenker jeg.

Lager kaffen min selv og har en rolig morgen med barna (jug, slike ting fins ikke!). Mannen kommer tuslende etterhvert, ikke fordi det var morsdag, men det var jo OL på tv. Så mens Mannen ser Jansrud suse nedover bakken, lager jeg rundstykker og eggerøre.




Rampo hadde ingen planer om å tegne en tegning, ikke Frøken Fryd heller. Det stod ingen blomster på bordet og ingen butikker rundt her som er åpne på en søndag formiddag. Jaja, jeg får finne frem støvsugeren da, så det i hvert fall er ryddig rundt meg.

Jeg får faktisk gave, jeg gjør det. Ja, en gave som kommer oss begge til gode, men en gave er en gave. Så jeg ble glad. Men det ble ikke Rampo, han kunne ikke skjønne hvorfor ikke han skulle få gave. Han var da virkelig like god og snill som sin mor, morsdag eller ei. Så gaven skapte bare dårlig stemning, rett og slett.


Det er middagstid. Jeg funderer litt, må innrømme det. Når jeg står over grytene, med Frøken Fryd på armen. Mens jeg ser Mannen og Rampo leker ute og har det gøy. Funderer på hvorfor det er jeg som står på kjøkkenet med en gråtende unge på armen.


Jeg stod opp tidlig, jeg fikk verken tegning eller blomster. Jeg lagde middagen, jeg hadde ingen alenetid med en kopp kaffe og blad.




Urettferdig? Overhodet ikke! For hos oss er det stort sett Mannen som gjør det meste av husarbeidet. Så det er kanskje på sin plass at jeg jobber litt på en Morsdag :)

Gratulerer til alle mammaer der ute!!



/Drops

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar